Dag 5
Har jobbat med klassuppbyggnaden och implementationen hela dagen
Klasserna vi har nu är
PlayerPiece
Player
SnakeGame
Player håller hand om Playerpiece med hjälp av en dynamiskt allokerad array med pekare
Snake game har hand om spelets egenskaper som sedan main ska köra
Vår lösning är objektorienterad för att vi skapar objekt med hjälp av player klassen
objekt som vi sedan kör instanser av i snakegame som sedan körs av main.
För övrigt så har vi i princip lärt oss hur man tillverkar olika delar i ett spel i HGE
vi har erfarit att rita ut sprites, vrida på sprites, input, använda oss av math funktioner som sin och cos,
uppdatera positioner, rita ut menyer.
Med våran nya klassuppbyggnad så är inte riktigt allting klart ännu men det ser betydligt bättre ut än förut.
Arbetstid idag: 8h
Klasserna vi har nu är
PlayerPiece
Player
SnakeGame
Player håller hand om Playerpiece med hjälp av en dynamiskt allokerad array med pekare
Snake game har hand om spelets egenskaper som sedan main ska köra
Vår lösning är objektorienterad för att vi skapar objekt med hjälp av player klassen
objekt som vi sedan kör instanser av i snakegame som sedan körs av main.
För övrigt så har vi i princip lärt oss hur man tillverkar olika delar i ett spel i HGE
vi har erfarit att rita ut sprites, vrida på sprites, input, använda oss av math funktioner som sin och cos,
uppdatera positioner, rita ut menyer.
Med våran nya klassuppbyggnad så är inte riktigt allting klart ännu men det ser betydligt bättre ut än förut.
Arbetstid idag: 8h
Kommentarer
Trackback